Řád ordinace
Vnitřní řád ambulance Praktický lékař Křivánková s.r.o.
- Vstupem do čekárny a ordinace našeho
zdravotnického zařízení pacient souhlasí s níže podrobně rozvedeným
Vnitřním řádem ambulance a je povinen se jím řídit.
- MUDr. Jitka Křivánková, všeobecný praktický
lékař pro dospělé, poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze
registrovaným pacientům. Neregistrovaným pacientům poskytuje pouze
akutní a neodkladnou péči.
- Práva pacienta - při poskytování
zdravotních služeb má pacient právo na důstojné zacházení, na
ohleduplnost a respektování soukromí, na srozumitelný způsob informací o
svém zdravotním stavu, má právo klást doplňující otázky týkající se
zdravotního stavu, právo být předem informován o ceně poskytovaných
zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného
zdravotního pojištění, právo na poskytnutí informací o svém zdravotním
stavu a také může určit osobu, které mají být tyto informace sděleny.
Informace o zdravotním stavu pacienta lze dalším osobám poskytovat jen s
jeho písemným souhlasem. Dále má právo změnit každé 3 měsíce svého
registrujícího praktického lékaře. Váš nový lékař zažádá o výpis z Vaší
zdravotnické dokumentace, který pošleme v termínu do 30 dnů, samotná
zdravotnická dokumentace se ze zákona nepředává.
- Každý návštěvník čekárny i ordinace je povinen se v těchto prostorách chovat k personálu ambulance a dalším přítomným pacientům dle pravidel slušného chování, nepoškozovat vybavení ambulance, nehlučet, zavazuje se nenapadat slovně, natož fyzicky personál ordinace či ostatní pacienty. Totéž platí i pro telefonickou komunikaci s personálem ordinace. Před vstupu do ordinace každý návštěvník vypne zvonění svého mobilního telefonu. Pacient se zavazuje nepožadovat po personálu ordinace úkony, které by byly v rozporu s platnými zákony České republiky. Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí. Uvedené povinnosti se vztahují i na zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, nebo jiné doprovázející osoby. Nerespektování zásad občanského soužití a dobrých mravů je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu.
- Pacient je při poskytování zdravotních
služeb povinen dodržovat navržený individuální diagnostický a léčebný
postup. Nerespektování pokynů zdravotnického pracovníka je hrubým
porušením vnitřního řádu a je důvodem k ukončení registrace. Dále je
pacient povinen pravdivě informovat ošetřujícího zdravotnického
pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu, o zdravotních službách
poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků včetně
užívání návykových látek a dalších skutečnostech podstatných pro
poskytování zdravotních služeb.
- Zprávy - pacient je povinen neodkladně odevzdat v naší ambulanci veškeré zprávy od jiných poskytovatelů
zdravotních služeb či zprávy o provedených vyšetřeních. Tyto zprávy
jsou určeny pro praktického lékaře, nikoli pro pacienta. Pokud si chce
pacient ponechat zprávy i pro sebe, musí si je sám okopírovat. Naše
ordinace není kopírovací centrum.
- Při každém vstupu do ordinace si pacient
připraví průkazku zdravotní pojišťovny. Každou změnu údajů – adresu,
telefon, změnu zdravotní pojišťovny apod., je pacient povinen hlásit do
14 dnů od změny, nejpozději při vstupu do ordinace. Veškerá ústní či
písemná komunikace a doložená dokumentace probíhá v českém jazyce.
Pacient je povinen si zajistit překlad požadovaných dokumentů do
češtiny. Pacient nehovořící česky nebo slovensky si zajistí k vyšetření
tlumočníka.
- Objednávání - pacient bere na vědomí, že
se v naší ordinaci ke každé návštěvě lékaře či administrativnímu úkonu
objednává na konkrétní čas telefonicky, ev. osobně. Neobjednaní
pacienti budou ošetřeni v
pořadí, které určí lékař či zdravotní sestra, pokud se vytvoří časový prostor mezi objednanými pacienty. Pacient se zavazuje dodržovat předem
dohodnuté termíny a časy vyšetření. Pokud se nemůže v daném termínu
dostavit, řádně a včas (nejlépe nejpozději den předem) se omluví osobně či telefonicky. Pokud se pacient 2x nedostaví bez řádné omluvy na
dohodnutý termín, nemusí být další jeho objednávky brány v úvahu a musí
se objednat osobně v ordinaci. Za opakované nedodržení termínu si můžeme účtovat poplatek 1000 Kč. Lékař je oprávněn pacientovi změnit termín
neakutního vyšetření. Na plánované, neakutní, termíny se, prosím, objednávejte s předstihem.
- Pacient bere na vědomí, že vystavení
jakéhokoliv potvrzení včetně DPN či lázeňského návrhu je nenárokové,
rozhoduje o něm ošetřující lékař, a to podle platných právních norem.
Totéž platí pro vystavení žádanek na odborná vyšetření a vystavení
receptů, o jejich vystavení nerozhoduje pacient, ale lékař na základě
zdravotního stavu.
- Pracovní neschopnost - dle zákona
vystavuje a vede DPN lékař, který jako první stanoví diagnózu, resp.
ošetřující lékař pro danou diagnózu. Toto se týká všech lékařů včetně
zubařů, očních lékařů, ortopedů, chirurgů…, vyjma lékařů RZP a LPS.
Pokud Vám tento lékař DPN nevystaví ( resp. nevede), porušuje zákon,
hrozí mu pokuta, není možné požadovat plnění jeho povinností po nás.
Nejsme oprávněni vystavovat, vést a ukončovat DPN, které nepřísluší naší
odbornosti.
- Výpis - na vydání výpisu z dokumentace
máme dle zákona 30 dní. Výpis nelze vydat bez řádně provedené
preventivní prohlídky v posledních 2 letech.
- Při známkách infekčního onemocnění
(teploty, bolesti v krku, kašel, rýma, bolesti svalů, kloubů apod.) si
pacient nasadí respirátor FFP2 bez výdechového ventilu již při vstupu do
čekárny.
- Email - emailová komunikace neslouží k
objednávání termínů vyšetření. K tomu využívejte telefon. Dále email neslouží k
diagnostice nemocí, ke stanovení nebo úpravám medikace nebo k
poskytování rad ohledně Vašich chorob. Neočekávejte tedy odpovědi na
dotazy tohoto rázu. V případě obtíží se po objednání dostavte do
ordinace.
- Recepty – recepty na chronickou medikaci vystavujeme u pacientů s dlouhodobě kompenzovanou nemocí, kde je
dobře nastavená dlouhodobá léčba a dochází k pravidelným kontrolám, většinou po 6 měsících dle povahy nemoci a stavu
pacienta. Recept Vám odešleme dle Vašeho výběru na mobilní telefon,
e-mailem, nebo si jej vyzvednete den po objednání v ordinaci. Není možné
po nás požadovat vystavení receptu na léky u nemocí, pro které jste
sledováni u jiných specialistů. Lékař, který Vás léčí a sleduje pro
určité onemocnění, je povinen Vám vždy předepisovat léky na danou
diagnózu, dále i veškeré žádanky na vyšetření, která sám požaduje, ev.
DPN.
- Je zakázáno před a během vyšetření požívat alkohol nebo jiné návykové látky.
- Při porušení vnitřního řádu má zdravotnické zařízení právo ukončit registraci pacienta ke zdravotní péči podle Zákona o zdravotních službách 372/2011 sb., §48, bod 2/d a nadále mu zdravotní péči neposkytovat. Následné odmítnutí ošetření po zrušení registrace se netýká akutních život ohrožujících stavů.
V Pozořicích, 2.1.2025
- Při závažných, život ohrožujících stavech volejte zdravotnickou záchrannou službu!
- Pořadí pacientů určuje zdravotnický personál. Pokud budou pacienti disciplinovaní a budou dodržovat objednávání, nebudete na vyšetření čekat.
- Informace o plánované dovolené bude pacientům poskytnuta s předstihem (web, rozhlas v jednotlivých obcích). Pacienti jsou povinni si zajistit chronickou medikaci včas. V zástupu bude poskytnuta jen neodkladná a akutní péče. Zástup nevystavuje posudky (ŘP, ZP, závodní péče...) a nepřipravuje výpis z dokumentace. Opravdu není možné ordinovat pro dva obvody.
Dle Zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb. jsou pacienti povinni se řídit Vnitřním řádem zdravotnického zařízení.