Řád ordinace

Vnitřní řád ambulance Praktický lékař Křivánková s.r.o.

  1. Vstupem do čekárny a ordinace našeho zdravotnického zařízení pacient souhlasí s níže podrobně rozvedeným Vnitřním řádem ambulance a je povinen se jím řídit.
  2. MUDr. Jitka Křivánková, všeobecný praktický lékař pro dospělé, poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným pacientům. Neregistrovaným pacientům poskytuje pouze akutní a neodkladnou péči.
  3. Práva pacienta - při poskytování zdravotních služeb má pacient právo na důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí, na srozumitelný způsob informací o svém zdravotním stavu, má právo klást doplňující otázky týkající se zdravotního stavu, právo být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, právo na poskytnutí informací o svém zdravotním stavu a také může určit osobu, které mají být tyto informace sděleny. Informace o zdravotním stavu pacienta lze dalším osobám poskytovat jen s jeho písemným souhlasem. Dále má právo změnit každé 3 měsíce svého registrujícího praktického lékaře. Váš nový lékař zažádá o výpis z Vaší zdravotnické dokumentace, který pošleme v termínu do 30 dnů, samotná zdravotnická dokumentace se ze zákona nepředává.
  4. Každý návštěvník čekárny i ordinace je povinen se v těchto prostorách chovat k personálu ambulance a dalším přítomným pacientům dle pravidel slušného chování, nepoškozovat vybavení ambulance, nehlučet, zavazuje se nenapadat slovně, natož fyzicky personál ordinace či ostatní pacienty. Totéž platí i pro telefonickou komunikaci s personálem ordinace. Před vstupu do ordinace každý návštěvník vypne zvonění svého mobilního telefonu. Pacient se zavazuje nepožadovat po personálu ordinace úkony, které by byly v rozporu s platnými zákony České republiky. Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí. Uvedené povinnosti se vztahují i na zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, nebo jiné doprovázející osoby. Nerespektování zásad občanského soužití a dobrých mravů je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu.
  5. Pacient je při poskytování zdravotních služeb povinen dodržovat navržený individuální diagnostický a léčebný postup. Nerespektování pokynů zdravotnického pracovníka je hrubým porušením vnitřního řádu a je důvodem k ukončení registrace. Dále je pacient povinen pravdivě informovat ošetřujícího zdravotnického pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků včetně užívání návykových látek a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb.
  6. Zprávy - pacient je povinen neodkladně odevzdat v naší ambulanci veškeré zprávy od jiných poskytovatelů zdravotních služeb či zprávy o provedených vyšetřeních. Tyto zprávy jsou určeny pro praktického lékaře, nikoli pro pacienta. Pokud si chce pacient ponechat zprávy i pro sebe, musí si je sám okopírovat. Naše ordinace není kopírovací centrum.
  7. Při každém vstupu do ordinace si pacient připraví průkazku zdravotní pojišťovny. Každou změnu údajů – adresu, telefon, změnu zdravotní pojišťovny apod., je pacient povinen hlásit do 14 dnů od změny, nejpozději při vstupu do ordinace. Veškerá ústní či písemná komunikace a doložená dokumentace probíhá v českém jazyce. Pacient je povinen si zajistit překlad požadovaných dokumentů do češtiny. Pacient nehovořící česky nebo slovensky si zajistí k vyšetření tlumočníka.
  8. Objednávání - pacient bere na vědomí, že se v naší ordinaci ke každé návštěvě lékaře či administrativnímu úkonu objednává na konkrétní čas telefonicky, ev. osobně. Neobjednaní pacienti budou ošetřeni v pořadí, které určí lékař či zdravotní sestra, pokud se vytvoří časový prostor mezi objednanými pacienty. Pacient se zavazuje dodržovat předem dohodnuté termíny a časy vyšetření. Pokud se nemůže v daném termínu dostavit, řádně a včas (nejlépe nejpozději den předem) se omluví osobně či telefonicky. Pokud se pacient 2x nedostaví bez řádné omluvy na dohodnutý termín, nemusí být další jeho objednávky brány v úvahu a musí se objednat osobně v ordinaci. Za opakované nedodržení termínu si můžeme účtovat poplatek 1000 Kč. Lékař je oprávněn pacientovi změnit termín neakutního vyšetření. Na plánované, neakutní, termíny se, prosím, objednávejte s předstihem.
  9. Pacient bere na vědomí, že vystavení jakéhokoliv potvrzení včetně DPN či lázeňského návrhu je nenárokové, rozhoduje o něm ošetřující lékař, a to podle platných právních norem. Totéž platí pro vystavení žádanek na odborná vyšetření a vystavení receptů, o jejich vystavení nerozhoduje pacient, ale lékař na základě zdravotního stavu.
  10. Pracovní neschopnost - dle zákona vystavuje a vede DPN lékař, který jako první stanoví diagnózu, resp. ošetřující lékař pro danou diagnózu. Toto se týká všech lékařů včetně zubařů, očních lékařů, ortopedů, chirurgů…, vyjma lékařů RZP a LPS. Pokud Vám tento lékař DPN nevystaví ( resp. nevede), porušuje zákon, hrozí mu pokuta, není možné požadovat plnění jeho povinností po nás. Nejsme oprávněni vystavovat, vést a ukončovat DPN, které nepřísluší naší odbornosti.
  11. Výpis - na vydání výpisu z dokumentace máme dle zákona 30 dní. Výpis nelze vydat bez řádně provedené preventivní prohlídky v posledních 2 letech.
  12. Při známkách infekčního onemocnění (teploty, bolesti v krku, kašel, rýma, bolesti svalů, kloubů apod.) si pacient nasadí respirátor FFP2 bez výdechového ventilu již při vstupu do čekárny.
  13. Email - emailová komunikace neslouží k objednávání termínů vyšetření. K tomu využívejte telefon. Dále email neslouží k diagnostice nemocí, ke stanovení nebo úpravám medikace nebo k poskytování rad ohledně Vašich chorob. Neočekávejte tedy odpovědi na dotazy tohoto rázu. V případě obtíží se po objednání dostavte do ordinace.
  14. Recepty – recepty na chronickou medikaci vystavujeme u pacientů s dlouhodobě kompenzovanou nemocí, kde je dobře nastavená dlouhodobá léčba a dochází k pravidelným kontrolám, většinou po 6 měsících dle povahy nemoci a stavu pacienta. Recept Vám odešleme dle Vašeho výběru na mobilní telefon, e-mailem, nebo si jej vyzvednete den po objednání v ordinaci. Není možné po nás požadovat vystavení receptu na léky u nemocí, pro které jste sledováni u jiných specialistů. Lékař, který Vás léčí a sleduje pro určité onemocnění, je povinen Vám vždy předepisovat léky na danou diagnózu, dále i veškeré žádanky na vyšetření, která sám požaduje, ev. DPN.
  15. Je zakázáno před a během vyšetření požívat alkohol nebo jiné návykové látky. 
  16. Při porušení vnitřního řádu má zdravotnické zařízení právo ukončit registraci pacienta ke zdravotní péči podle Zákona o zdravotních službách 372/2011 sb., §48, bod 2/d a nadále mu zdravotní péči neposkytovat. Následné odmítnutí ošetření po zrušení registrace se netýká akutních život ohrožujících stavů.

V Pozořicích, 2.1.2025

  • Při závažných, život ohrožujících stavech volejte zdravotnickou záchrannou službu!
  • Pořadí pacientů určuje zdravotnický personál. Pokud budou pacienti disciplinovaní a budou dodržovat objednávání, nebudete na vyšetření čekat.
  • Informace o plánované dovolené bude pacientům poskytnuta s předstihem (web, rozhlas v jednotlivých obcích). Pacienti jsou povinni si zajistit chronickou medikaci včas. V zástupu bude poskytnuta jen neodkladná a akutní péče. Zástup nevystavuje posudky (ŘP, ZP, závodní péče...) a nepřipravuje výpis z dokumentace. Opravdu není možné ordinovat pro dva obvody.

Dle Zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb. jsou pacienti povinni se řídit Vnitřním řádem zdravotnického zařízení.